Proteiny

8. listopadu 2014 v 16:32
Pokud jste se rozhodli trénovat, musíte mít několik základních věcí k tomu, abyste mohli vidět dobré výsledky. Prvnín a tou nejdůležitější z nich, je vůle. Bez vůle půjdete do posilovny jednou dvakrát a končíte. Druhou, poměrně důležitou věcí, jsou peníze, bez kterých se do posilovny nedostanete. Leda byste si dávali cvičební hodiny někde v lese.


To, co je základem tréninku je tréninkový plán. Nějaké tréninkové plány můžete najít například na webu www.namakej.se. Je potřeba, abyste cvičili správně s nějakým systémem. No a základem toho, aby vám rostly svaly a odbourával se tuk, je kvalitní protein. Jak ale takový protein v nesčeném množství produktů na trhu vybrat?
Nejprve si ujasněte, jaký protein chcete brát, respektive jaký konkrétně vám bude vyhovovat. Na trhu můžete najít tyto základní druhy proteinů:
· Syrovátkové
· Kaseinové
· Vícesložkové
· Sojové
Syrovátkové proteiny jsou nejvyužívanějš a často nejkvalitnější, protože se lehce vstřebávají a mají vysoký index využitelnosti proteinů. Jinak řečeno, nejvíce vám pomohou s nabíráním svalové hmoty.

Kaseinové proteiny jsou vhodné na běžné doplnění proteinů v průběhu dne a to protože se kasein pomaleji vstřebává a je nevhodný na konzumaci například po tréninku, kdy tělo potřebuje rychle doplnit živiny a energii.

Vícesložkové proteiny obsahují v sobě nejčastěji mix syrovátkových a kaseinových proteinů. Mají zajistit bohatší škálu aminokyselin. Je však otázka názoru zdali jsou vícesložkové proteiny lepší nebo horší než proteiny syrovátkové nebo kaseinové.

Sojové proteiny jsou vyráběny ze sójy, která je však hůře stravitelná a neposkytuje příliš bílkovin pro stavbu svalové hmoty. Jsou vhodné například pro ženy, které nechtějí příliš přibírat na svalové hmotě.

Kolik proteinů denně přijmout?

V netréninkovém režimu by měl muž přijmout 90-120g a žena 70-90g. Ve tréninkovém režimu je potřeba dávkování zvýšit. V klasickém jídle je však už trochu problém takové množství přijmout, proto přichází na řadu kvalitní protein. Muž by měl přijmout 170-210g a žena 90-120g.


Další informace o proteinech můžete najít na http://cz.wikipedia.org/proteiny .
 

Kam dál

Reklama